טונג לן: ויזואליזציה ומדיטציה לריפוי

מדיטציה טיבטית לריפוי – ויזואליזציה למתקדמים

טונג לן ידוע בתור 'התירגול לאמיצים'.
זוהי אחת המדיטציות הטיבטיות המתקדמות ביותר, ויש לה תוצאות משמעותיות מאוד בטווח המיידי.
כשאני חולה – אני עושה טונג לן, וכבר קרה לי שהלכתי לישון תוך כדי תירגול מדיטציה והתעוררתי בריאה.
הסבר של ויקיפדיה על מדיטצית טונג לן באנגלית בלינק הזה.
המאמר הוא סיכום שיעור שהעביר צ'מטרול רינפוצ'ה בפברואר 2015 על הנושא.
 

סיכום השיעור של צ'מטרול רינפוצ'ה על מדיטצית טונג לן בבודהיזם הטיבטי

 

מדיטציית טונג לן במהאיאנה של הבודהיזם הטיבטי

התירגול של טונג לן הוא חלק מהמהאיאנה, חלק מהתרגול של בודהיסטווה.
ההבדל בין המהאיאנה ובין התראוואדה הוא במוטיבציה - אם כדי לפתח בודהיצ’יטה / מתוך תודעת בודהיצ’יטה, או כדי להגיע להארה. איזה נדרים לוקחים
תירגול הבודהיצ’יטה משמעו לעורר את הרצון להפוך לבודהיסטווה. התירגול יכול להיות אולטימטיבי או יחסי - נדרים של השאיפה ושל המעשה – שלוקחים אום כדי לחזק את התודעה או גם את הפעולות.
תירגול טונג לן מאוד מגדיל את הנטיה לבודהיצ’יטה.
 

הישיבה הנכונה למדיטציה: 7 הנקודות של ואיירוג'יאנה

כדי לתרגל בצורה ראויה צריך לשבת במקום נכון, ואז לשים לב ל
7 הנקודות לתנוחת הישיבה במדיטציה של ואיירוג'יאנה:
1.רגליים מקופלות,
2.כפות הידיים פתוחות למעלה, ימין למעלה, אגודלים נוגעים, הידיים מונחות מתחת לטבור.
3.מרפקים קצת ברווח מהגוף, כי אם צמוד לא נושמים, ואז חום, עייפות ובערות > בהירות.
4.עמוד שדרה זקוף וישר > כפוף.
5.הצוואר טיפה כפוף קדימה.
6. הפה לא סגור ולא פתוח מדי, שאויר יוכל לעבור. הלשון נוגעת בחיך העליון. 7.עיניים טיפה פתוחות, מסתכלות על קצה האף.
 

הכנות מנטליות לתירגול ויזואליזציה של טונג לן

1. לקחת רפיוג בשביל אמונה + דבקות ב 3 אבני חן,
2.  3 פעמים אומרים את הכוונה לפתח בודהיצ’יטה - מוטיבציה טהורה של חמלה ו loving kindness
 

תהליך המדיטציה הטיבטית של טונג לן

הכנות ראשוניות למדיטציה:
קודם כל צריך לסדר את המיינד המוסחת - להרגיע את התודעה כדי להתמקד במושא המדיטציה.
יש הרבה דרכים, ואחת מהן היא להרגיע גם את הגוף וגם את התודעה, לרכך, להביא גמישות וקלות.
לשחרר את השרירים - להתחיל מהרגליים, מהבהונות. נשארים שם דקה, מרגיעים, עולים לשוקיים, לירך, לבטן התחתונה, חזה, כתפיים, פנים - לסת, פה, אף, עיניים, מצח. בכל מקום אפשר להשאר כדקה ולהרגיע.
בסוף כשכל השרירים רפויים, להשאר בתחושת הרגיעה בלי ללכת לכל מיני דברים אחרים.
אחכ עוברים להתמקד בנשימה ולנשום / מדיטציה של תשומת לב לנשימה. כל פעם עד 10 מחזורי נשימות = שאיפה ונשיפה. אחכ אפשר לספור כל שאיפה ונשיפה, ולהגיע עד 10 או 20. במשך כמה דקות, לפי כמה זמן יש לי.
 

כינון המוטיבציה של מדיטציה לריפוי

במדיטצית טונג לן עצמה מאוד חשובה המוטיבציה - לעורר מעומק הלב חמלה ורצון להסיר את המכשולים עבור כל מי שסובל ולרצות להביא אותם לאושר ושלווה.
טונג = לתת, לשלוח, לן = לקבל, לקחת.
נותנים שמחה, הנאה ומעלות. לוקחים את הסבל וחטאים / הסיבות לסבל
 
מושא המדיטציה: הרצון הוא להועיל לכולם, אבל בהתחלה אפשר לבחור מישהו אחד שאוהבים. נותן תחושה נוחה של קירבה. הטיבטים לוקחים הורים (: 
מדמיינים אותם יושבים לפני, כשאני נותנת להם אושר, שמחה, הנאה ומעלות בצורה של אויר טהור ונעים כמו שמים צלולים מהנחיר הימני שלי,  ומי שמולי שואפת את זה לנחיר השמאלי שלה.
כששואפת לוקחת מהנחיר הימני שלה סבל, בעיות, מחלות, חטאים, קארמה שלילית, וכל מה שגורם לסבל, בצורה של אויר כהה ומזוהם לתוך הנחיר השמאלי שלי ואל הלב, וחוזר חלילה.
להשאר בתירגול הזה כמה דקות.
מתחילים את תירגול המדיטציה הטיבטית הזו עם מדיטציה על אמא שלנו.
 

המשך תירגול הויזואליזציה של טונג לן

כשהאדם ממול מרגיש מאושר וחופשי מסבל, אני מרגישה שמחה, ואז המוטיבציה והאומץ עולים יחד עם הבטחון העצמי שלי.
בשלב הזה משנים את האוביקט למישהו ניטרלי - 99% מהאנושות, לעומת הבודהיסט ווה, שמבחינתו כולם אמהות שלו. אפשר לקחת מישהו עם יותר בעיות, סבל ומחלות, ושוב – לעשות עליו מדיטציה במשך דקה עד 10 דקות. עד שמרגישה כלפיו כמו שהרגשתי כלפי אמא שלי - זה סימן שהמדיטציה עובדת טוב.
 
ואז עוברים למישהו כמו אויב, אדם שאני לא אוהבת, שלא נוח לי איתו, שפגע בי, ואני לוקחת עלי את הסבל והמחלות והמעשים שלהם עד שנגמר אצלהם והם שמחים. כשאני מרגישה כלפיהם כמו כלפי אמא זה סימן שהצלחתי במדיטציה.
 
אחרי שהצלחתי בתירגול המדיטציה עם 3 אנשים אפשר לחשוב על כל היצורים, לקחת עלי את הסבל של כולם, ולתת להם אושר ומעלות טובות. כדאי לזכור שכולם היו אמי והיו טובים אלי, kindness, אני חייבת להם, וכך מחזירה להם מתוך הכרת תודה וטובה
 

תירגול מדיטצית טונג לן לריפוי כל היצורים מכל העולמות

היצורים קיימים ב 6 עולמות - גהינום, רוחות רעבות, חיות, בנא, חצי אלים ואלים.
מתחילים בגהינום.
צריך אהבה, ביטחון ואומץ, לא רק חמלה.
לתת להם להקיף אותי, לבקש ממני מקלט.
בגהינום היצורים סובלים מחום ומקור ומלאים במעשים רעים. עלי לראות אותם כאמהות שלי, לחשוב איך יכולה לשלם להם חזרה ומתוך זה עושה טונג לן עם הנשימות הטובות והנעימות שמתרבות ונכנסות לאף, עין, נקבוביות הגוף שלהם.
לקחת על עצמי את המעשים הרעים שלהם בצורת אויר כחול כהה או חום, כך שייפרד מהם, עד שהם כבר בכלל לא בגהינום כי לקחתי מהם את כל הסבל, והם אולי הגיעו כבר להארה. ולהנות מזה! סיפוק
 
אחרי שרוקנתי את הגהנום עוברים לרוחות הרעבות והצמאות, שסובלות כבר מאות שנים.
אני זוכרת שכולן אימותי, עד שגם עולמן מתרוקן, ואז עוברת לחיות שסובלות מבערות וטפשות, מניצול של בנא ומכך שאוכלות אחת את השניה.
אני יושבת באמצע ומסביבי כל החיות.
בגלל הריפוי, הכוח והברכות שלי גם עולמן מתרוקן, ואני יכולה להרגע ולשמוח.
 
בעולם בני האדם יושבים סביבי הכי קרוב האנשים שהכי סובלים - נכים, עניים, הם מפני כלפי עיניים וידיים כדי שאציל אותם
 
בעולם האלים וחצי האלים עדיין יש סבל ומכשולים כי גם הם בסמסרה - קינאה, מריבות, מוות, וירידה לעולמות נחותים.
אני מעבירה גם אותם מהסמסרה - עד שנעלמים, וכל עולמות הסמסרה התרוקנו - שזו מטרת הבודהיסטווה.
 

היתרונות של מדיטצית טונג לן – הגשמת הבודהיזם הטיבטי

זו מדיטציה מאוד חזקה ומועילה עבורי ועבור אחרים. זו דרך קיצור לטיהור קרמה והסרת מכשולים, לצבירת מריט, לפיתוח אומץ, ביטחון עצמי ובודהיצ’יטה.
פחד / קשה לנו כי אי אפשר באמת להחליף את הסבל.
הסבל נגרם בגלל אנוכיות – אנחנו נאחזים בעצמנו ואוהבים את עצמנו.
התפיסה הדואליסטית היא השורש לכל הסבל - האחזות, כעס מחלות, בעיות ובערות. בגלל זה עולה הפחד
 

הסיום של מדיטצית הריפוי של טונג לן: ויזואליזציה והשתחררות מהסבל

בשלב הזה של המדיטציה, כשאני מלאה בסבל ובמעשים שליליים, בקארמה הרעה של היצורים החשים, אני מדמיינת את הסבל באמצע הלב כעקרב, ואז עושה ויזואליזציה על שדה הבודהא: לפני בשמים הבודהא שקיאמוני, אפשר להוסיף עוד אלים.
אני חושבת על מזה בודהא - אחדות החמלה עם חוכמה, ההתגשמות של זה.
אני לוקחת בו מחסה, בגוף, דיבור ותודעה, שמה אצלו כל מה שיש, ומקבלת ממנו את 4 החניכות.
בגלל שכולם עברו לנירוונה רק אני נשארתי. כך עשו מנגושרי וצנרזיג, זו היתה שאיפתם. לוקחת בו מחסה עם הויזואליזציה ועם המנטרה של הבודהא מאה עד אלף פעמים. מתפללת אליו
מבקשת מהבודהא שיסיר ממני את האגו שלי, תפיסת העצמי שלי, מעשי השליליים והקארמה שלי.
מהראש, הגרון והלב של הבודהא יוצא אור ממש חזק ל 3 הנקודות שלי ושורף את העקרב, מטהר, עי כוח החוכמה וחמלה, את כל הבעיות והסבל והמכשולים והקארמה. האור בעצם מטהר אותי מכל תפיסת העצמי, ובעצם אני בודהא. או שאני נמסה אליו או שהוא נמס אלי. אני מוארת ויודעת הכל כי הסרתי את כל המכשולים - של הרגשות השליליים ושל הידע, ונשארה רק חוכמה וחמלה.
זה השלב האחרון של טונג לן.
 
ואז הקדשות בשביל טיהור ואושר כל היצורים החשים, להרמוניה ושלום עולמי. לתועלת שלי ושל כל היצורים החשים.
 
סיכמה את השיעור וערכה את הסיכום:
©מיכל רון, אוגוסט 2016

מאמרים קשורים: 

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.