תפילתו של סמנטבהדרה (קונטוזנגפו): סיכום הפילוסופיה הבודהיסטית

שלחי לחברה

סיכום הפילוסופיה הבודהיסטית בתפילתו של סמנטבהדרה (קונטוזנגפו)

תפילתו של סמנטבהדרה (בטיבטית: קונטוזנגפו) היא טקסט טיבטי קצר שמסכם את כל הפילוסופיה הבודהיסטית, ומסביר איך נוצר הקיום, איך עולים הרגשות, ואיך להשתחרר מהאשליות.
את התפילה בטיבטית ניתן לשמוע בלינק הזה,
ואת הטקסט המתורגם לאנגלית ניתן לקרוא בלינק הזה.
במאמר הזה השתדלתי לסכם את הטקסט בצורה פשוטה ככל שניתן, ובעברית.
 

מה עלינו לעשות כדי להגיע להארה

עלינו להבין את הבסיס לכל – את מודעות הבסיס / GROUND AWARENESS !!! הבסיס שהוא אחד לכל התופעות, למה שנראה ולמה שקיים, לסמסרה ולנירוונה, לשתי הדרכים ולשתי התוצאות, המשתקפות כמודעות וכהעדר מודעות (בורות / בערות).
באמצעות התפילה לו יהפכו כל בעלי התודעה לבודהא / יגיעו להארה!
 

איך נוצר הקיום – סמסרה ונירוואנה

כשלא שמים לב מאבדים את המודעות!
להישאר בתוך המודעות הפנימית / INTRINSIC AWARENESS, ואז אין פחד, אין השתוקקות ל 5 האיכויות של האובייקטים של החושים, אין צורות יציבות ואין 5 רעלים.
מתוך הבהירות היחידה של המודעות העולה מעצמה / SELF ARISING SINGULAR CLARITY OF AWARENESS עולות ההתגשמויות של 5 החוכמות, המבשילות ל 5 משפחות הבודהא. מתוך חוכמתן של 5 משפחות הבודהא עולים 42 הבודהות השלווים, ומתוך כוחן של 5 משפחות הבודהא עולים 60 ההרוקות / HERUKAS הזועמים.
כשלא מזהים את המודעות הבסיסית הולכים שולל = מצב של חוסר מודעות, ואז יש רגע הדומה לעילפון, ואז תודעה מעודנת של פחד ושינוי / WAVERING FEAR.
 

הסיבה לסבל / אשליית הבסיס – האבחנה בין העצמי לאחרים

מתודעת השינוי עולה האבחנה של העצמי כנפרד, והאבחנה של האחר/ים כאויבים. ככל שהאבחנה הזו מתחזקת – כן מתחיל ומתחזק מעגל הסמסרה.
ואז מתפתחים הרגשות של 5 הרעלים, והפעולות לאין ספור שהם גורמים.
העדר מודעות פנימית / INNATE UNAWARENESS היא הסיבה לכל האשליות. משמעה חוסר מודעות / UNMINDFULNESS והפרעה / DISTRUCTION. כשמשליכים את אותה העדר מודעות היא מתבטאת כמחשבות דואליות ביחס לעצמי ולאחרים ≠ לנקות את הערפל הכהה של חוסר המודעות ואת מחשבות ההקשרות הדואליות, ובמקום להכיר את מודעות הבסיס / המודעות הפנימית.
 

איך להשתחרר מהסבל של הרגשות ולהגיע להארה

Let your consciousness relax in its own natural state, then your awareness will be able to hold its own !!!
הצמדות לתודעה הדואלית = היקשרות / תאווה > לידה כרוח רעבה ≠ עי אבחנה / DISCERNMENT.
כשעולים אוביקטים 'חיצוניים' עולה פחד (בגלל האבחנה הדואלית ביני לאחרים) = כעס! > לידה בגהינום ≠ עי בהירות / CLARITY!!!        כעס בגלל האבחנה ביני ובין האחרים שמעלה פחד אוטומטי עי בהירות!
מחשבות גאווה = תחרותיות והשפלה, מריבות ואביוז > לידה כאלה / הסבל שבשינוי ובנפילה ללידות נמוכות ≠ עי איזון נפשי / EQUANIMITY
בגלל מחשבות שאני יותר ואחרים פחות = קנאה ומריבות > לידה כחצי אל / הרג ופציעות > משם לגהינום ≠ עי תבונת הפעולה הבלתי מופרעת / UNOBSTRUCTED ACTION.
כשמופרעת / חוסר אכפתיות / חוסר תשומת לב הופכת ל DULL, מעורפלת ושכחנית = חוסר מודעות ועצלנות = הבורות / בערות גוברת > לידה כחיה ≠ עי צונת / מיינדפולנס, עד לחוכמה נטולת מחשבות / FREEDOM FREE OF THOUGHTS.
 

סיכום הפילוסופיה הבודהיסטית

כשלא מבינה את הבסיס – הולכת לכיוון שגוי ופועלת ללא מטרה
6 הפעולות הקארמיות הן אשליה, כמו חלום ≠ קונטוזנגפו, באמצעות ההתגלמויות שלו, עוזר ל 6 סוגי הקיום לתרגל – כדי להשתחרר מהאשליות / מהסבל / להגיע להארה.
 

מתי ואיך לקרוא את התפילה של קונטוזנגפו

אם שומעים מתרגל נעלה מדקלם את התפילה הזו – מגיעים להארה תוך 3 גלגולים!
כדאי לדקלם את התפילה הזו ולעשות ויזואליזציה של קונטוזנגפו בכל פעם שיש ליקוי חמה או ליקוי ירח, בזמן של רעידת אדמה, בראש השנה או בימי השיוויון הסתווי והאביבי.
כדאי לדקלם את התפילה בקול רם, כך שהיצורים מ 3 מישורי הקיום יוכלו לשמוע ולהשתחרר מהסמסרה.
 
© סיכום עי מיכל רון, 1 ספטמבר 2016
גם ליקוי חמה, וגם אלעד עולה לכתה א' (:

שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8