תרגיל דמיון מודרך להגשמת משאלות

שלחי לחברה

איך דמיון מודרך עוזר להגשים משאלות

הרבה פעמים אנחנו רוצות משהו, וזה לא קורה. אולי אנחנו אפילו עושות כל מיני דברים כדי שזה יקרה, פועלות ומשתדלות באמת, ועדיין – זה לא קורה.
אחד הסודות הגדולים בדמיון מודרך זה להבין שאם משהו לא ממומש זה בגלל שברמה רגשית כלשהי אנחנו לא באמת רוצות שזה יקרה, או אפילו – רוצות שזה לא יקרה.
מה שיפה בתוכנית הזו שיצר קולין טיפינג, היא שקודם כל הוא עובד בדמיון מודרך על הרגשות השליליים ועל האמונות שעוצרות מבעדינו להגשים את מה שאנחנו רוצות, ואז הרבה יותר קל לדמיין את המציאות שאנחנו רוצות ליצור.
 

הדמיון המודרך עובד בשירות הנשמה  

קולין טיפינג פירסם עוד 2 שאלונים של דמיון מודרך שתירגמתי: דמיון מודרך ליצירת סליחה מוחלטת, ודמיון מודרך ליצירת כסף ושפע.
כדי שתרגיל הדמיון המודרך יהיה אפקטיבי יותר עבורך כדאי לזכור שהדמיון המודרך תמיד משרת את הטובה העליונה של הנשמה שלנו. אם המשאלה שבחרת להגשים אינה משרתת את טובתך העליונה – יכול להיות שגם אם ביצוע תרגיל הדמיון המודרך יהיה מושלם, עדיין המשאלה לא תתגשם.
בבודהיזם מדובר על הקשרות או היצמדות (בפאלי: לופה), שהם הסיבה לסבל.
לדוגמא: אם אנחנו רוצות מאוד בן זוג שלא טוב עבורינו ההשגחה העליונה תוודא תכופות שהזוגיות שלנו לא תתממש, או אם לעבור לעבודה אחרת שבה נועיל יותר לעולם, נצטרך תכופות לחוות אובדן העבודה הקודמת לפני שנמצא את עצמנו בעבודה הטובה יותר.
כדאי, לכן, לזכור שגם בדמיון מודרך - 'הכל לטובה'. עלינו לעשות את החלק שלנו, ובד בבד גם לתת אמון בעולם שיעזור לנו להגשים את טובתנו העליונה.
 

מה לעשות כשלא מצליחים לתרגל דמיון מודרך

השאלון מבקש ממך לכתוב אם את מסכימה או לא, כדי שאפשר יהיה להתקדם בדמיון המודרך. כדי להצליח בתירגול כדאי מאוד להעתיק את השאלות והתשובות בכתב יד, ולא רק 'למלא את הדף', ואם אינך מצליחה לדמיין את מה שהשאלון מציע ולהסכים להתקדם לשלב הבא – כדאי לבקש עזרה או לשאול שאלות. אני תמיד זמינה בלינק הזה.
ואפשרות נוספת היא להתחיל עם טכניקות אחרות של דמיון מודרך, כמו אלו שמתוארות במאמר הזה.
 

תרגיל דמיון מודרך להגשמת משאלות / קולין טיפינג

1.  הדבר אותו אני רוצה לממש באמצעות חוק המשיכה הוא ...
כדי לדייק, אני רואה בו את הפרטים, האיכויות, או המאפיינים הבאים – ...
או עדיף: אני רואה כעת שאני מושכת אותו אלי כעת עד... (לתת מסגרת זמן)
2.  הרגשות המקוריים שמניעים את הצורך הזה הם: (להיות כנה, אותנטית ובלי שיפוט)  געגוע / זעם / יגון / כעס / אהבה / מחסור / DEPRIVATION / ציפיה / זכאות / תקווה / גאווה / צורך / אמפתיה / צדקנות / פחד / עצב / בושה / אשמה / חמלה / אחר
3.  אני אוהבת את עצמי על כך שאני חשה בחוסר הזה, ומאשרת שכבת אדם אני זכאית לרגשותי, כל רגשות שהם.  מסכימה!  (פתוחה / סקפטית / לא מסכימה)
4.   הסיבות לכך שאני רוצה למשוך/ליצור את ה'דבר הזה הן: ...
זה בערך:      % סיפוק עצמי
          % התפתחות אישית (כלומר, טרנספורמציה עבורי)
          % בינאישי (לעזור לאחרים חוץ מלעצמי)
5.  כעת אני מבינה שאני כבר משנה את מצב החסר בכך שהצהרתי על מה שאני רוצה ועל הסיבות לכך שאני רוצה אותו, ומאז אני נותנת אמון בתבונה הרוחנית שלי, שתביא את זה לתוך החוויה שלי.
  מסכימה!  (פתוחה / סקפטית / לא מסכימה)
6.  בעת שאני עוצמת את עיני ומדמיינת שיש לי את ה'דבר' הזה, אני משתמשת בכל חושי הדמיון שלי בדרך רחבה ומגזימה ביותר, כדי לחוש בצורה מלאה את החוויה של זה איתי עכשיו. בדמיוני –
מה שאני רואה הוא...
מה שאני שומעת הוא...
מה שאני מריחה הוא...
מה שאני טועמת הוא...
מה שאני מרגישה במגע הוא...
(לתת קולות לתחושות האלה, ולבנות תמונה 'ענקית' במיינד)
7.  כשיש לי את זה כעת בדמיוני כאילו שזה איתי ברגע זה, אני מרגישה בעוצמה – זורמים בכל גופי – את הרגשות: ...
למשל: התלהבות, הכרת תודה, שמחה. (אם עוד לא מרגישים את זה – FAKE IT TILL YOU MAKE IT).
8.  אני דוחה כל מחשבה מגבילה שאולי שוכנת בתת המודע שלי, ושאולי מנעה ממני בעבר את 'הדבר' הזה, משום שאני יודעת שהעצמי האמיתי שלי אינו מוגבל בשום דרך שהיא.  מסכימה!  (פתוחה / סקפטית / לא מסכימה)
9.  בהתבסס על ביצועי בעבר, חלק מהאמונות השליליות היו אולי  :  (לסמן X)
אני לא מספיק טובה
לא מגיע לי
איני טובה מספיק
לעולם לא אצליח
מי אני שאבקש לעצמי דבר כזה?
אין לי מזל
אני לא מספיק רוחנית
There's not enough to go around
אמונה אחרת:
כעת אני דוחה את כל האמונות הללו לחלוטין.
בכל מקרה, כעת אני עוקפת לחלוטין את אותו החלק של המיינד שלי, ומשתמשת בתבונה הרוחנית שלי כדי להפעיל את חוק המשיכה.  מסכימה!  (פתוחה / סקפטית / לא מסכימה)
10.  כעת אני מבינה ומכירה בכך שהדמיון המוגבל שלי אולי לא ראה את המשמעות האמיתית של כוונתי, ושהתוצאה שאני רואה אולי איננה מה שהתבונה הרוחנית שלי והעולם מכינים עבורי.   מסכימה!  (פתוחה / סקפטית / לא מסכימה)
11.  לכן אני מצהירה על אמונה מוחלטת בעולם, שיעניק לי ולכל הנוגעים בדבר את הטוב העליון, ואני מכוונת מחדש את האנרגיה של הבטחון שיצרתי עד כה לרגשות של אהבה והכרת תודה לרוח שבתוכי ובתוך הדברים כולם.      מסכימה!  (פתוחה / סקפטית / לא מסכימה)
12.  אני מתמסרת לחלוטין לרוח כעת, ומשחררת כל הקשרות להשיג את מה שביקשתי, כך שיגיע בדרך מסויימת כלשהי, מתוך ידיעה שהדבר כבר עשוי, ואני אכיר את השלמות שבו כשאראה אותו.          מוכנה!  (פתוחה / סקפטית / לא מוכנה)
13.  אני מרגישה מחוברת לגמרי, מחדש, עם המקור שלי, ויודעת שאני שרויה באמצעו של שפע טהור. אני פתוחה לקבל את השפע הזה כל הזמן.     מוכנה!  (פתוחה / סקפטית / לא מוכנה)
 
 
חתימה:                           תאריך:
 
וכך הוא הדבר!
 
שיהיה בהצלחה,
©מיכל רון, פברואר 2014

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8