דמיון מודרך - איך להיות יפה

מזה דמיון מודרך

דמיון מודרך יכול להיות משהו שאת מתרגלת מדי פעם, כדי להרגיש טוב יותר או להירגע.
זה יכול להיות גם משהו שאת מתרגלת באופן אינטנסיבי יותר למשך תקופה קצרה, כדי להשיג משהו שאת רוצה – בריאות, זוגיות, יותר כסף, או כל דבר אחר.
ואפשר גם להפוך את הדמיון המודרך לחלק מהחיים שלנו, למשהו שקורה כמעט באופן אוטומטי, עושה לנו טוב בגוף ושקט בראש – וזו אחת הדרכים הכי טובות להיות יפה יותר, אפילו בלי איפור (:
אחד הדברים שמאוד טוב לתרגל איתם דמיון מודרך, ואחד הדברים שהכי משפיעים על יופי הוא המבט שבעיניים.
 

דמיון מודרך ליופי

המבט בעיניים הוא עוגן מצויין לתירגול של דמיון מודרך, משום שהגוף באופן כללי והמבט בעיקר הוא דבר מה שימושי ונגיש ביותר – בכל רגע ורגע אנחנו יכולים להתפנות כדי לשים לב לעיניים, לנשימה, וכד'. כמו כן, כולנו רוצים להקשיב יותר לגוף, לדעת מה יעשה לנו טוב, ולהיות מסוגלים לשבת בנינוחות ולהנות מהתירגול בדמיון מודרך.
כשהמבט בעיניים רך יותר אנחנו יפות יותר. אם את לא מאמינה – תשאלי את החברים שלך, או תסתכלי במראה. בעזרת דמיון מודרך אפשר ללמוד מה אומרות עינייך, וגם לעזור להן כך שיאמרו את מה שאת רוצה לבטא, ולעזור לך לזמן לחייך את מה שיעשה לך טוב.
 

איך לתרגל דמיון מודרך בעזרת העיניים

שימי לב למבט שבעיניים, למצב המתח בשרירים שבעורף, בלסת ובכתפיים.
ואז שימי לב לנשימה – עד כמה היא מאומצת, מלאה, או נינוחה.
שימי לב איך כל אלה משתנים ברגע שאת חושבת על סיטואציה שאינה נעימה, על משהו שלא בסדר אצלך או אצל מישהו אחר. המבט נהיה קשה יותר; הלסת נקפצת, העורף מתקשה, הכתפיים מורמות ונוצר בהן מתח; הנשימה נהיית פחות נעימה; כמעט ולא נכנס אויר. אם מישהו היה מסתכל עליך מהצד, הוא בטח היה אומר שאת נורא צודקת.
האם את גם יפה ככה?
עכשיו נסי לרכך את המבט, ותראי איך הכל משתנה. הבעת הפנים השתנתה, המתח בכתפיים ובעורף ירד, נעים יותר לנשום. אם תחשבי על דברים או על אנשים במצב הזה, תגלי שיותר נעים לך איתם, פתאום.  
מאוד קשה להשאר עם מבט רך בעיניים – להיות יפה זה לאו דווקא קל.
המודעות אינה מורגלת להשאר במצב נתון מסויים, אפילו אם הוא מצב טוב ורצוי, והיא משתדלת לקפץ מעניין לעניין ולעבור הלאה. למרות שלכאורה כולנו רוצים להרגיש טוב ולהישאר במצב נעים, התירגול בדמיון מודרך מלמד אותנו עד כמה אנחנו מונעים זאת מעצמנו. ההרגלים שלנו אומרים לנו שמשעמם לנו כשטוב לנו, הגוף מתחיל להציק לנו, ורגשות שונים עולים בנו – דווקא כשטוב, ואנחנו קשובים לעצמנו.
 

קשיים בתירגול של דמיון מודרך

את עלולה פתאום למצוא את עצמך, באמצע הדמיון מודרך, חושבת לעצמך 'מזה השטויות האלה? אני באמת יותר יפה ככה?' ועוד מחשבות כאלה של ספק.
כל מה שצריך לעשות במצב כזה זה לגשת שוב למראה, או להיזכר במה שאמרו לך.
מול המראה את גם יכולה לבדוק אם את יפה יותר כשאת עוטה מבט רך ורגוע, או כשאת עוטה מבט קשוח וכועס – כזה שעולה בך כשאת חושבת על דברים לא נעימים.
עצם הנסיון להתעקש ולהשאר במצב הנעים, הנוצר באמצעות ההסתכלות במבט הרך – הוא בעצמו התירגול בדמיון מודרך. עם הזמן והנסיון תגלי איך תירגול הדמיון המודרך משפיע על החיים שלך, ועוזר לך להיות יותר יפה.
 

איך להיות יפה יותר ביומיום עי תירגול של דמיון מודרך

אפשר לתרגל דמיון מודרך בבית, על הכרית או מול המראה, אבל אפשר להוסיף לתירגול הזה גם תירגול בחיי היומיום, ולהביט ברכות במה שסביבנו – כשיוצאים אל הרחוב, כשנוסעים באוטובוס, כשמגיעים הביתה, וכד'.
את 10 הדקות שאני ממליצה לתרגל מדי יום את יכולה לעשות בבית, אבל גם בדרך לעבודה, בפקקים, בהפסקת 10, כשאת לוקחת את הילד מהגן, או לפני השינה – ואז בטוח שתשני מזה טוב...
 

טיפים חשובים בתרגול דמיון מודרך

עדיף למצוא מקום וזמן קבועים שבהם את עושה דמיון מודרך. עדיף גם לשים טיימר, או שעון מעורר כדי שיודיעו לנו מתי עברו עשר דקות, ויותירו אותנו פנויים לתרגל בלא הצורך להביט בשעון.
עשר הדקות הללו אינן הרבה, אולי, אבל 10 דקות של דמיון מודרך ביום יכולות לחולל נסים, מנסיוני. עשר דקות שישבנו לבד שקולות, לדעתי, כנגד שעה בה ישבנו עם מורה בקבוצה, משום שקל יותר לשבת עם מנחה בקבוצה, וקשה יותר לתרגל לבד בבית.
עשר דקות הינן זמן שכל אדם יכול להקדיש לעצמו, כדי לקדם את איכות חייו ואת איכות יחסיו עם עצמו ועם הסובבים אותו.
 
אם יש לך שאלות נוספות או שאת רוצה ללמוד דמיון מודרך כדי לשפר את חייך –
מוזמנת תמיד ליצור איתי קשר בלינק הזה
 
© מיכל רון, יולי 2003
לקבוצת המדיטציה של החוף

מאמרים קשורים: 

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.