מנטרות לחשיבה חיובית

מנטרות לחשיבה חיובית

מנטרות לחשיבה חיובית יכולות לעזור לך להשיג כמעט כל מה שאתה רוצה, אבל חשוב לדעת איך להשתמש בהן, ויותר חשוב מכך – חשוב מאוד מי משתמש בהן.
אם תדקלם כל היום מנטרות לחשיבה חיובית, אבל במקביל תשקר, למשל – המנטרות עלולות להיות בעלות השפעה הפוכה מזו שרצית ):
 

איך למצוא איזו מנטרה לחשיבה חיובית מתאימה לך

לא כל מנטרה מתאימה לכל אחד.
במדיטציה הטרנסנדנטלית, למשל, משלמים המון כסף – רק בשביל שהמורה יתאים לך את המנטרה הספציפית שמתאימה לך.
גם אני, עם התלמידים שלי, תכופות מקדישה כמעט פגישה שלמה כדי למצוא מה המנטרה שתפתח את הדלת לכל החלומות שלהם, מה המנטרה שתהפוך את החשיבה שלהם לחיובית, מה המנטרה שתכניס שמחה ואמונה ללב שלהם – וזה כל הקונץ.
לצערי, אינני יכולה להמליץ לך על מנטרה לחשיבה חיובית בלי שניפגש. (כן אפשר להיפגש בטלפון, אפילו לפגישה אחת, כדי למצוא את המנטרה לחשיבה חיובית שתהיה האפקטיבית ביותר עבורך),
אבל אני בהחלט יכולה לעזור לך לגלות איך למצוא עבור עצמך את המנטרה לחשיבה חיובית שתהיה אפקטיבית עבורך.
הנה איך עושים את זה:
 

מזה מנטרה

מנטרה היא פועל בסנסקריט, שמשמעותו להגן או לשמור, וזאת משום שהמנטרה שומרת על התודעה שלנו ומגנה עליה מפני זיהומים כדוגמת מחשבות סרק, ומפני רגשות שעוכרים את תפיסת המציאות שלנו כמו כעס או פחד. יש האומרים שהמנטרה יכולה להגן עלינו גם מפגעים כמו מוות בטרם עת, פציעה, ושאר בעיות וצרות.
 

בשביל מה כדאי לשנן מנטרות?

שינון מנטרה נחשב לאחת הדרכים החשובות לצבירה של פוטנציאל זכות – merit.
אם הדברים הטובים שקורים לנו מתרחשים בגלל קארמה חיובית שצברנו בגלגולי חיים קודמים, הרי ששינון מנטרה היא אחת הדרכים היעילות להבטיח לעצמנו לא רק הגנה ממחלות, רעב, אש וכלי נשק, אלא גם ליצור לעצמנו את הפוטנציאל האנרגטי לחיים טובים בעתיד.
המעלות ששינון המנטרות מאפשר הן, למשל, אריכות ימים, בריאות, כבוד ועושר, ואף יכולות על-אנושיות, עד להישג האולטימטיבי - השגת בודהיות למען כל היצורים החשים.
 

מסורות שמשתמשות במנטרה

מסורות רבות משתמשות במנטרה כחלק מתרגול מדיטציה, או תרגול רוחני אחר.
המנטרות החלו עם המסורת ההינדית – שראשיתה כבר באלף הרביעי לפני הספירה, עם מנטרות כדוגמת 'אום נמו שיואיה' המוקדשת לאל שיוה. עד היום שינון המנטרות מהווה חלק מרכזי בפולחן של הזרם ההינדי הארי קרישנה. 
שינון המנטרות הועתק עי הבודהיזם, שהתפצל מההינדואיזם, והוא נפוץ כיום בעיקר בזרם המאהאיאנה, שהנציג הבולט שלו הוא הבודהיזם הטיבטי. לזרם הבודהיזם שעושה שימוש רב בשינון המנטרות קוראים ואג'ראיאנה. המאמר הזה מבוסס על ספרו של ממשיך שושלת זורמאנג (Zurmang), שעוסק במאלות ובשינון מנטרות: "A Garland of Advice".
גם תירגולים רוחניים מודרניים עושים שימוש במנטרות, לדוגמא – מדיטציה טרנסנדנטלית, או זרמים שונים של העידן החדש, שמדברים על חשיבה חיובית, מנטרה יומית, וכד'.
 

מנטרה ומאלה

על המנטרה נהוג לחזור מספר רב של פעמים. כדי להקל על הספירה משתמשים במאלה – מחרוזת תפילה ובה 108 חרוזים – כך בהינדואיזם ובבודהיזם.
שינון 108 פעמים של המנטרה נספר כשינון של 100 פעמים, כש 8 הפעמים הנוספות נחשבות כפיצוי על הפעמים שבהם שגינו, לא היינו מרוכזים, וכד'.
המאלה עשויה בדרך כלל מאבנים יקרות או חצי יקרות, מזרעים של עצים גדולים או מעצם. החרוזים של המאלה אמורים להיות אחידים – באותו צבע, גודל, צורה ואיכות, כפי ששינון המנטרה אמור להעשות בצורה אחידה.
כדי לטהר את המנטרה יש לשטוף אותה במי זעפרן ולברך אותה.
 

קדושת המאלה

שינון מנטרה מהווה פולחן – כמו תפילה או קריאת שמע, ולכן המאלה, המשמשת לשינון מנטרה היא אמצעי פולחן, ולכן היא קדושה. לא מקובל להשתמש במאלה שלא זכתה לברכה.
המאלה נחשבת לאובייקט מקודש גם משום הסימליות שלה – החוט מסמל את האלוהות נשואת התרגול – האלוהות שלה מוקדשת המנטרה, והחרוזים מסמלים את הפמליה של אותה אלוהות.
בגלל קדושת המאלה נהוג לענוד אותה על הצוואר ומתחת לחולצה – כדי לשמור על התרגול פרטי ומבורך. היות והמאלה נחשבת לחפץ פולחן אישי – אנחנו לא אמורים להשתמש במאלה של מישהו אחר, או לתת למישהו אחר להשתמש במאלה שלנו.
מאוד לא מומלץ להניח את המאלה על הרצפה, על המקום שבו יושבים, במקום מלוכלך, וכד'.
עם כל קדושתה, לא אמורים להניח את המאלה מעל ספרי תפילה.
 

ספירת מנטרות

כל מאלה מכילה 108 חרוזים, אבל אם רוצים להגיע לעשרות או מאות אלפי חזרות על המנטרה, או אפילו מליוני חזרות, יש להשתמש במונים מיוחדים.
בדרך כלל המונים האלו באים בזוגות – האחד בצורה של פעמון – המסמל את החוכמה, והשני בצורה של דורג'ה – המסמלת את החמלה, או את האמצעים הראויים לתרגול.
 

איך לשנן מנטרה

בזמן השינון המנטרה נספרת עי השימוש במאלה. יש דרכים שונות להחזיק את המאלה, אך האחיזה ביד שמאל, ליד הלב, וספירת החרוזים בין האגודל והאצבע נחשבת לנכונה תמיד.
חשוב מאוד לדייק בהגיית המנטרה, לשנן אותה מתוך ריכוז, בישיבה, ברציפות ובלי הפסקות. בזמן שינון המנטרות אין לדבר, להשתעל, להתעטש או לפהק.
 

מה יעזור לך בשינון מנטרות

כדי לתמוך בשינון המנטרה יש לתרגל אכילה מודעת – ולהימנע ממאכלים שמעוררים רגשות כמו כעס, לדוגמא: שום, בצל או פלפלים חריפים.
כדי לתמוך בשינון המנטרה יש גם להמנע משקרים, דיבור נוקשה, רכילות, או דברי הבל - משום שהדבר עלול להוריד מעוצמתן של המנטרות, ויש לו השפעה לטווח הארוך של התרגול.
 
אם את רוצה שאעזור לך לגלות את המנטרות לחשיבה חיובית שתהיינה אפקטיביות עבורך
מוזמנת ליצור איתי קשר דרך הלינק הזה, או לצלצל 1901-725-265
© מיכל רון, יולי 2015
 

מאמרים קשורים: 

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.