מדיטציה לפני השינה ומדיטציה לשינה

הזמן הכי טוב לעשות מדיטציה - לפני השינה

במשך כל היום אנחנו חיים ב'מציאות' – משפחה, עבודה, חברים, אוכל, שינה, וכד'.
אבל למעשה, חווית החיים שלנו לא מבוססת מתבססת על המציאות, אלא על עולמנו הפנימי. העולם הפנימי שלנו מכיל את האמונות שלנו, את הרגלי החשיבה שלנו – המודעים והלא מודעים, את השאיפות שלנו, את האוטומטים הרגשיים שלנו, ועוד.
העולם הפנימי הוא שקובע איך נסתכל על הבוסית – כעל מישהי ללמוד ממנה, דמות סמכותית השנואה עלינו, או פשוט עמיתה לעבודה.
אם במשך כל היום אנחנו שבויים של איך שאנחנו חושבים על העולם – הזמן שלפני השינה, ובעיקר אם מתרגלים מדיטציה לפני השינה, הוא הזמן שמאפשר לנו לזרוע זרעים שיכולים לשנות את המציאות שלנו.
המדיטציה עוזרת לנו לראות אפשרויות נוספות ולהכניס תכנים חיוביים לעולם הפנימי שלנו, ואז, בזמן השינה, המדיטציה ממשיכה לעבוד ומתבססת באופן החשיבה שלנו.
 

מדיטציה לפני השינה תורמת להרגעה ולביטחון עצמי

תחושת הערך העצמי שלנו והאהבה העצמית שלנו נקבעות אף הן בעולם הפנימי – האם אנחנו סקרנים לגבי תהליך הצמיחה האישית שלנו? האם אנחנו נוהגים לבקר ולשפוט את עצמנו על כל צעד ושעל? האם אנחנו עסוקים בלהוכיח לעולם כולו שאנחנו 'בסדר', בעוד שכלפי פנים אנחנו מקצים מאמצים רבים להתכחש או להתעלם מהעובדה שאנחנו מרגישים קטנים, מאויימים, 'לא שווים'?
כשמתרגלים מדיטציה לפני השינה לומדים לשנות את התפיסה העצמית ואת החוויה הפנימית, וכך המדיטציה מאפשרת התפתחות אישית. בזמן השינה אנחנו לומדים לאמץ את התכנים שהפנמנו במדיטציה לפני השינה, ואז אנחנו מתעוררים לחיי יומיום רגועים יותר.
 

מדיטציה לפני השינה ומדיטציה לשינה

כשמתרגלים מדיטציה לפני השינה התכנים יכולים ללוות אותנו במשך כל זמן השינה, וגם ביום שלאחר מכן. נראה לי שמדיטציה כזו עדיפה על מדיטציה לשינה – שאמורה רק לעזור לנו לישון טוב יותר. את זמן המדיטציה עדיף לנצל כדי לשפר את כל החיים, ואם מחפשים מדיטציה לשינה – עדיף להשתמש בטיפים שבלינק הזה.
 
מידת האושר שאנחנו חווים בחיינו אינה פונקציה של המציאות, אלא של העולם הפנימי. פחות חשוב איזו מכונית יש לנו, ואפילו אם יש או אין לנו בן/בת זוג, ויותר חשוב (לדעתי) אם אנחנו מרוצים מעצמנו, אם כייף לנו לחיות בגוף שלנו, אם אנחנו אוהבים את עצמנו.
בניגוד לאמור לעיל, אם נבדוק ניווכח לדעת שרוב הזמן מופנים המאמצים שלנו דווקא כלפי ה'מציאות', או העולם שמחוץ לנו. אנחנו משתדלים בעבודה, משתדלים עם אנשים אחרים, מנסים 'להתקדם' בסולם החברתי-כלכלי. אינני יודעת אם הדבר מצחיק או עצוב, אבל רק מעט מאוד אנשים בעולם משקיעים מאמץ יומיומי מתוך מטרה לטפח ולקדם את האושר שלהם, את היחסים שלהם עם עצמם בעולמם הפנימי. 10 דקות של מדיטציה לפני השינה יכולים לעזור לך לגייס את התת מודע שלך כך שיתמוך בשאיפות שלך לגבי המציאות.
בעשר הדקות האלה שלפני השינה אפשר לעשות מדיטציה. עשר דקות הינן זמן שכל אחד ואחת יכולים להקדיש לעצמם, כדי לקדם את איכות חייהם ואת איכות יחסיהם עם עצמם ועם הסובבים אותם, כדי להכיר טוב יותר את העולם הפנימי וכדי להגיע לאושר. וכן, גם כדי לישון יותר טוב (:
 

סיכום: איך עושים מדיטציה לפני השינה

המדיטציה הינה אחד הכלים היעילים להכיר את העולם הפנימי שלנו, לרפא אותו, ולהיות מאושרים, והזמן שלפני השינה הוא אולי הזמן הטוב ביותר לתרגל בו מדיטציה. לכן אני מלמדת תירגול יומי של 10 דקות, שבעזרתן ניתן לחולל ניסים – כמו שמתואר בלינק הזה. אחרי שמתרגלים מדיטציה לפני השינה במשך כמה שבועות, שמים לב ל'ניסים' שמתחילים לקרות בחיים שלהם – פתאום ישנים טוב יותר ולא מתעוררים מכל דבר קטן; פתאום מעכלים יותר טוב; אנשים אומרים לכם שאתם נראים טוב; היחסים עם השכנים/הבוס/בן/בת הזוג/ההורים משתפרים, ועוד.
 
אם יש לך עוד שאלות, או אם את רוצה לקבל את המדריך למדיטציה – פני אלי בלינק הזה
© מיכל רון,  יולי 2003

מאמרים קשורים: 

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.